Δελτία τύπου

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - Συνεχίζονται με ταχείς ρυθμούς οι εργασίες για το πρόγραμμα της διασύνδεσης της Ελλάδ

Την Παρασκευή 2 Φεβρουαρίου 2018 έγινε στη Σόφια η τέταρτη συνάντηση της Ομάδας Εργασίας (Task Force) που έχει ορισθεί σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο Μνημόνιο Συνεργασίας που υπέγραψαν οι Υπουργοί Υποδομών – Μεταφορών Ελλάδας και Βουλγαρίας τον Σεπτέμβριο 2017 στην Καβάλα, για το μεγάλο έργο της υλοποίησης του σιδηροδρομικού άξονα που θα συνδέει τα λιμάνια του βορείου Αιγαίου στην Ελλάδα (Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη) με τα λιμάνια του Ευξείνου Πόντου και του Δούναβη στην Βουλγαρία (Bourgas, Varna, Ruse).

 

Στη συνάντηση παρουσιάσθηκαν τα προκαταρκτικά αποτελέσματα της Μελέτης που έχουν αναλάβει Τεχνικοί και Νομικοί Σύμβουλοι για το έργο, από τα οποία αποδεικνύεται η μεγάλη δυναμική του σχεδίου που προωθούν οι δύο χώρες και η μεγάλη απήχηση που μπορεί να έχει στην αγορά εμπορευματικών μεταφορών και logistics, αφού ουσιαστικά δημιουργείται μια συμφέρουσα εναλλακτική διαδρομή Μεσογείου - Ευξείνου Πόντου πέραν αυτής των Δαρδανελίων.

 

Το σχέδιο έχει ήδη προσελκύσει όχι μόνο το Ευρωπαϊκό αλλά και το ευρύτερο διεθνές ενδιαφέρον. Οι δύο χώρες θα έχουν συνομιλίες σε ανώτατο επίπεδο την επόμενη  εβδομάδα με εκπροσώπους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το θέμα αυτό στις Βρυξέλλες.

 

Η ΕΡΓΟΣΕ συμμετέχει εξ αρχής στην προώθηση του σχεδίου, προσφέροντας σε συνεργασία με το Υπουργείο και τους Συμβούλους την αναγκαία τεχνογνωσία για τα θέματα σιδηροδρομικών έργων.

 

06/02/2018

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - Παράδοση σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Τιθορέα-Λιανοκ

Την προηγούμενη εβδομάδα, 31 Ιανουαρίου 2018 η ΕΡΓΟΣΕ παρέδωσε για χρήση την νέα σιδηροδρομική γραμμή Τιθορέα-Λιανοκλάδι. Η ημερομηνία αυτή αποτελεί σταθμό για την ΕΡΓΟΣΕ και γενικότερα για τον σιδηρόδρομο στην Ελλάδα, καθώς σηματοδοτεί την επίτευξη ενός τεράστιου επιτεύγματος στους προβλεπόμενους χρόνους, γεγονός που πριν 30 μήνες φάνταζε ανέφικτο. Η νέα γραμμή περιλαμβάνει τους ανακαινισμένους σταθμούς Τιθορέας και Λιανοκλαδίου, καθώς και το νέο σταθμό Μώλου. Η νέα χάραξη διέρχεται από την νέα δίδυμη σήραγγα στο Καλλίδρομο, μήκους 9 χιλιομέτρων που είναι η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα της Ελλάδος και των Βαλκανίων. Το έργο αυτό ξεκίνησε την δεκαετία του 1990 και για πολλά χρόνια ήταν βαλτωμένο εν μέσω τεχνικών και διαχειριστικών εμποδίων.   Η ΕΡΓΟΣΕ δικαίως αισθάνεται υπερήφανη για το επίτευγμα της και συγχαίρει το προσωπικό της (που είχε την ευκαιρία μάλιστα να επισκεφθεί το έργο πριν αυτό να τεθεί σε κυκλοφορία) για τις προσπάθειες που κατέβαλε.   Φυσικά, η προσπάθεια συνεχίζεται, ώστε να μπορέσουν να ολοκληρωθούν όχι μόνο τα έργα του άξονα Πάτρα –Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη, αλλά και το σύνολο του σιδηροδρομικού δικτύου  που προβλέπεται στον Ελληνικό και Ευρωπαϊκό σχεδιασμό.  

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - ΝΕΟ ΕΡΓΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΓΟΣΕ

Μετά την υπογραφή σχετικού  Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ ΕΛΠΕ, ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. και ΔΗΜΟΥ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ, και κατόπιν της πρωτοβουλίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για άμεση δράση, η ΕΡΓΟΣΕ αναλαμβάνει συγκεκριμένο ρόλο για την υλοποίηση του μεγάλου έργου για την δημιουργία προαστιακού σιδηροδρόμου  στην Δυτική Αττική, από το ΣΚΑ μέχρι την Ελευσίνα σε πρώτη φάση, με ταυτόχρονες μελέτες επεκτάσεων. Η ΕΡΓΟΣΕ θα έχει την συνολική ευθύνη για την επίβλεψη όλων των μελετών που θα εκπονηθούν με χρηματοδότηση από τα ΕΛ.ΠΕ., ενώ θα αναλάβει και το έργο κατασκευής.   Οι συνολικές δράσεις –που θα εξελίσσονται ταυτόχρονα με τις προετοιμασίες για την ανάδειξη της Ελευσίνας ως πολιτιστικής πρωτεύουσας της Ευρώπης το 2020- συνθέτουν ένα εξαιρετικής σημασίας έργο το οποίο  αφ’ ενός θα εκμεταλλευθεί υπάρχουσες υποδομές που για πολλά χρόνια είχαν εγκαταλειφθεί και αφ’ ετέρου  θα δώσει πνοή σε περιοχές με υποβαθμισμένες συγκοινωνίες που για χρόνια αισθάνονται αποκομμένες από την Ανατολική Αττική, καθώς και από το κέντρο της Αθήνας και του Πειραιά. 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - ΕΠΙΤΥΧΗΣ Η ΔΟΚΙΜΑΣΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΤΙΘΟΡΕΑ – ΛΙΑΝΟΚΛΑΔ

Την Δευτέρα 8 Ιανουαρίου 2018 –με την παρουσία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη και του Γενικού Γραμματέα Μεταφορών κ. Θάνου Βούρδα – η ΕΡΓΟΣΕ έδωσε σε δοκιμαστική λειτουργία την νέα σιδηροδρομική γραμμή «Τιθορέα-Λιανοκλάδι» με διέλευση από την νέα σήραγγα  του Καλλιδρόμου. Παρόντες στο δοκιμαστικό δρομολόγιο ήταν ο Πρόεδρος της ΕΡΓΟΣΕ κ. Χρήστος Δουκάκης και ο Διευθύνων Σύμβουλος κ. Χρήστος Διονέλης, καθώς και πολλοί επίσημοι. 

 

Η νέα γραμμή συνδέει δύο ολοκαίνουργιους Σιδηροδρομικούς Σταθμούς  (Τιθορέα και Λιανοκλάδι) και διέρχεται από την νέα δίδυμη σήραγγα στο Καλλίδρομο, μήκους 9 χιλιομέτρων που είναι η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα της Ελλάδος και των Βαλκανίων. Η γραμμή θα τεθεί σε εμπορική εκμετάλλευση το αμέσως επόμενο διάστημα. 

 

Το συνολικό έργο ολοκληρώνει προσπάθειες πολλών ετών, και αποτελεί ιδιαίτερο τεχνικό επίτευγμα της ΕΡΓΟΣΕ και του κατασκευαστικού τομέα της χώρας μας.  

 

Τα έργα της ΕΡΓΟΣΕ για τον συνολικό σιδηροδρομικό άξονα Πειραιά- Αθήνας-Θεσσαλονίκης με διπλή ηλεκτροδοτούμενη γραμμή συνεχίζονται εντατικά, με χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης τον Ιούνιο 2018.

08/01/2018

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - Άσκηση ετοιμότητας για την λειτουργία της Σιδηροδρομικής Σήραγγας Καλλιδρόμου

Την Παρασκευή 5 Ιανουαρίου 2018 πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η άσκηση ετοιμότητας σε πραγματική κλίμακα για την λειτουργία της Σ.Σ. Καλλιδρόμου, όπως απαιτούν οι Ευρωπαϊκές προδιαγραφές για τις σιδηροδρομικές σήραγγες. Η άσκηση διοργανώθηκε από την ΕΡΓΟΣΕ και σε αυτήν συμμετείχαν ο ΟΣΕ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η Πυροσβεστική Υπηρεσία, το ΕΚΑΒ και η Αστυνομία.

 

Μετά την επιτυχία της άσκησης, η δίδυμη σιδηροδρομική σήραγγα Καλλιδρόμου, μήκους 9 χλμ που είναι η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα των Βαλκανίων μπορεί να δοθεί σε εμπορική λειτουργία από τον Ιανουάριο 2018. 

 

Με το έργο αυτό, που αποτελεί τεχνικό επίτευγμα της ΕΡΓΟΣΕ, έρχεται ακόμη πιο κοντά η ολοκλήρωση του συνολικού σιδηροδρομικού άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης σε νέα χάραξη, με διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή υψηλών ταχυτήτων, που θα πραγματοποιηθεί τον Ιούνιο 2018. 

05/01/2018