
Πληροφορίες
Το έργο αφορά σε εργασίες ολοκλήρωσης της αναβάθμισης του Κεντρικού Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών (Σ.Σ.Α.), ήτοι ολοκλήρωση του ανατολικού τμήματος του σταθμού (το δυτικό τμήμα έχει ολοκληρωθεί και τεθεί σε λειτουργία).
Με το έργο θα κατασκευασθούν οι γραμμές 1-6, μέρος της υπόγειας διάβασης για την επικοινωνία του συνόλου των αποβαθρών του σταθμού η οποία θα εξασφαλίζει και τη σύνδεση με τον Σταθμό «Λαρίσης» της Αττικό Μετρό Α.Ε. και η διαμόρφωση του χώρου του Σταθμού.
Οι εργασίες του συγκεκριμένου έργου θα υλοποιηθούν υπό συνεχή σιδηροδρομική κυκλοφορία με ηλεκτροκινούμενο τον δεξιό διάδρομο του σταθμού (γραμμές 7-10) και με εξασφάλιση της αδιάλειπτης πρόσβασης των επιβατών στο σταθμό τόσο από τα ανατολικά (οδός Δεληγιάννη) όσο και από τα δυτικά (οδός Κωνσταντινουπόλεως).
Αναλυτικότερα το έργο περιλαμβάνει:
-Κατασκευή των νέων αποβαθρών Νο 1, 2 & 3 (των νέων γραμμών 1 – 6) του Σ.Σ. Αθηνών μετά των προσωρινών στεγάστρων και των εργασιών Η/Μ που καθιστούν τις αποβάθρες λειτουργικές.
-Κατασκευή της επιδομής των γραμμών 1 έως και 6 του Σ.Σ. Αθηνών.
-Εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στις γραμμές 1 έως και 6 του Σ.Σ Αθηνών.
-Ολοκλήρωση της κατασκευής της Υπόγειας Διάβασης του σταθμού με τις κλίμακες, τους ανελκυστήρες και τη σύνδεση με το Σταθμό «Λαρίσης» της Αττικό Μετρό Α.Ε..
-Καθαίρεση της παλαιάς υπόγειας πεζοδιάβασης και ολοκλήρωση της κατασκευής (επέκταση) της νέας μικρής Κάτω Διάβασης Πεζών.
-Κατασκευή τριών (3) μεταλλικών Άνω Πεζοδιαβάσεων εντός των ορίων του Σ.Σ. Αθηνών.
-Ολοκλήρωση του ανισόπεδου Κόμβου της οδού Πέλοπος στην είσοδο του Σ.Σ. Αθηνών
-Ολοκλήρωση της κατασκευής της Κάτω Διάβασης Οχημάτων και Πεζών της οδού Δομοκού στην έξοδο του Σ.Σ. Αθηνών.
-Κατασκευή των υπολειπόμενων ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων του Σ.Σ. Αθηνών (ηλεκτροφωτισμός, ανελκυστήρες, αντλιοστάσια).
-Αναμόρφωση του κυκλοφοριακού ιστού της ευρύτερης περιοχής με την κατασκευή έργων οδοποιίας, υδραυλικών έργων, αποκατάσταση εγκαταστάσεων και κτιρίων, έργων πρασίνου και περίφραξης του Σταθμού τα οποία είναι απολύτως απαραίτητα για την εξασφάλιση της λειτουργικότητάς του υφιστάμενου σιδηροδρομικού διαδρόμου.
Στοιχεία Έργου
Φάση έργου:
Το έργο είναι σε εξέλιξη. Η σύμβαση κατασκευής υπεγράφη την 11/07/2022.
Χρηματοδότηση:
Συνολικό κόστος: 37,1 εκατ. € (χωρίς ΦΠΑ) το οποίο χρηματοδοτείται από:
- Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» (Ε.Π. Υ.ΜΕ.ΠΕΡ.Α.Α.) 2014-2020 η Α’ Φάση του έργου μέχρι 31.12.2023.
Εκτιμώμενος προϋπολογισμός: 25,7 εκατ. €
- Πρόγραμμα της Προγραμματικής Περιόδου 2021-2027 η Β’ Φάση του έργου.
Σημαντικές ημερομηνίες:
Έναρξη Κατασκευής :2022
Ολοκλήρωση Έργου: 2025