Πληροφορίες
«Κατασκευή νέων Σιδηροδρομικών Γεφυρών του Γαλλικού Ποταμού, στην Χ.Θ. 9+184 της Σιδηροδρομικής Γραμμής, στο τμήμα από Σ.Σ. Πλατέως έως Τ.Χ.1 Θεσσαλονίκης» (Α.Σ. 673)
Το αντικείμενο του έργου αφορά στην κατασκευή των δύο (2) νέων σιδηροδρομικών γεφυρών (άνοδος – κάθοδος), στη Χ.Θ. 9+184 της Γραμμής Θεσσαλονίκης – Φλώρινας, οι οποίες προβλέπεται να αντικαταστήσουν τις υφιστάμενες μεταλλικές γέφυρες.
Η αντιστοίχιση της παραπάνω Χ.Θ.9+184, με την χιλιομέτρηση της Σ.Γ. Αθηνών – Θεσσαλονίκης, είναι η Χ.Θ. 506+895,41.
Πιο συγκεκριμένα το έργο περιλαμβάνει:
- Την αποξήλωση των δύο ανεξάρτητων κλάδων της υφιστάμενης γέφυρας και των βάθρων τους σε δύο φάσεις
- Τα τεχνικά έργα βελτίωσης του εδάφους θεμελίωσης και απαραίτητων αντιστηρίξεων, για αποτροπή ρευστοποίησης των εδαφών κατά την διάρκεια των εκσκαφών θεμελίων, εκτροπών κοίτης κ.λπ.
- Τα τεχνικά έργα της κατασκευής των δύο (2) νέων γεφυρών εκ’ σκυροδέματος, για κάθε μία από τις γραμμές Ανόδου και Καθόδου, συνολικού μήκους : 175,50 + 175,50 = 351,00μ.
- Το σιδηροδρομικό αντικείμενο της στρώσης σιδηροδρομικής γραμμής, επί των νέων σιδηροδρομικών γεφυρών, συνολικού μήκους 700μ., όπου πέραν του μήκους των δύο γεφυρών περιλαμβάνονται τα μεταβατικά τμήματα αυτών.
- Τα υδραυλικά έργα διαμόρφωσης της κοίτης του ποταμού Γαλλικού, όπως επίσης τα υδραυλικά έργα εκτροπής της κοίτης, σε όλο το εύρος κατάληψης των έργων κατασκευής των σιδηροδρομικών γεφυρών και ιδιαίτερα στις θέσεις των θεμελίων αυτών.
- Τα έργα αποξήλωσης του υφιστάμενου δικτύου της ηλεκτροκίνησης, στο μήκος των υφιστάμενων ζωνών του δικτύου.
- Τα έργα εγκατάστασης του νέου δικτύου της ηλεκτροκίνησης, στις αντίστοιχες ζώνες του δικτύου, επί των σιδηροδρομικών γραμμών Ανόδου και Καθόδου.
- Τα έργα αποξήλωσης των εγκαταστάσεων του GSMR και του ETCS (φορείς, καλώδια κλπ), την προσωρινή ανάρτησή τους κατά την φάση της κατασκευής και την επανεγκατάστασή τους στις νέες θέσεις.
- Τις απαιτούμενες σιδηροδρομικές εργασίες διατήρησης της λειτουργίας της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής (στον μονό κλάδο κατά την φάση των εργασιών κατασκευής – Άνοδος ή Κάθοδος) έτσι ώστε να διατηρείται η ηλεκτροκινούμενη σιδηροδρομική κυκλοφορία σε όλες τις φάσεις κατασκευής του έργου, στην γραμμή Θεσσαλονίκης – Φλώρινας.
- Τις απαιτούμενες εργασίες για την προσαρμογή του εξοπλισμού σηματοδότησης, που βρίσκεται στην επηρεαζόμενη από τις κατασκευαστικές εργασίες περιοχή, με την εξασφάλιση συνεχούς λειτουργίας του τηλεπικοινωνιακού δικτύου του Ο.Σ.Ε., του συστήματος σηματοδότησης Σ.Σ. Σίνδου, του τμήματος αποκλεισμού Σίνδου και ΤΧ1 καθώς και της τηλεδιοίκησης Θεσσαλονίκης – Φλώρινας, ούτως ώστε οι σταθμοί Σίνδου και ΤΧ1 να μπορούν να χαράσσουν διαδρομές προς αλλήλους και να ανοίγουν τα φωτοσήματα εξόδου κατά την διάρκεια κατασκευής.
- Τις εργασίες κατασκευής – αποκατάστασης του υφιστάμενου οδικού δικτύου εξυπηρέτησης της τοπικής κυκλοφορίας των οχημάτων.
Στοιχεία Έργου
Φάση έργου:
Ολοκληρωμένο
Xρηματοδότηση:
Το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ 2014 – 2020»
Kόστος έργου:
4,42 εκ. ευρώ
Σημαντικές ημερομηνίες:
Έναρξη κατασκευής: 2019
Ολοκλήρωσης έργου: 2023
Τεχνικά χαρακτηριστικά:
Η νέα γέφυρα έχει συνολικά 13 ανοίγματα με τα μεσόβαθρα στις ενδιάμεσες θέσεις μεταξύ των υφισταμένων. Το συνολικό μήκος της γέφυρας είναι 175,50 m (από αρμό ακροβάθρου Α1 σε αρμό ακροβάθρου Α2) και χωρίζεται σε τρία τμήματα (με αρμούς διαστολής).
Έτσι προκύπτουν δύο φορείς των τεσσάρων ανοιγμάτων και ένας φορέας των πέντε ανοιγμάτων. Κάθε φορέας, συνδέεται μονολιθικά με τα μεσόβαθρα στις μεσαίες στηρίξεις και εδράζεται μέσω εφεδράνων στις ακραίες στηρίξεις.
Κατασκευάζεται συνεχής πλάκα οπλισμένου σκυροδέματος με ανοίγματα (12,75 μ. – 14,00 μ.). Η διατομή της ανωδομής είναι πλάκα με κυκλικά διάκενα 0,50 μ., ώστε να περιορίζεται το νεκρό φορτίο της κατασκευής.