
Πληροφορίες
Το έργο περιλαμβάνει την εγκατάσταση συστήματος σηματοδότησης και ETCS – Level 1 στη μονή σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, μήκους 70,5 χλμ., μέσω της νέας παραλλαγής στο τμήμα Πολύκαστρο – Ειδομένη, και την αντικατάσταση 37 αλλαγών τροχιάς για τις ανάγκες της σηματοδότησης.
Αναλυτικότερα το αντικείμενο του έργου αφορά στην:
– εγκατάσταση νέου συστήματος Σηματοδότησης – Τηλεδιοίκησης ηλεκτρονικού τύπου που θα αντικαταστήσει το υφιστάμενο σύστημα με ηλεκτρονόμους σε όλο τμήμα Θεσσαλονίκης (ΤΧ1) – Ειδομένη και έγκρισή του από τον οργανισμό European Union Agency for Railways (ERA)
– σηματοτεχνική εξασφάλιση της πλευρικής προστασίας της ανοικτής γραμμής του τμήματος Πολύκαστρο – Παιονία – Ειδομένη.
– εγκατάσταση παρατρόχιου συστήματος ETCS L1 σε όλο τμήμα Θεσσαλονίκη (ΤΧ1) – Ειδομένη,
– αντικατάσταση 37 αλλαγών τροχιάς με νέες σε εντοπισμένους σταθμούς του τμήματος για την εύρυθμη λειτουργία του συστήματος σηματοδότησης,
– κατασκευή έργων επιδομής, εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης με εναέρια γραμμή επαφής και τοποθέτηση 4 νέων αλλαγών τροχιάς στη νέα παρακαμπτήριο γραμμή, μήκους 2,2 χιλιομέτρων, στην περιοχή του Μικρού Δάσους,
– εγκατάσταση Ηλεκτρικής Θέρμανσης Αλλαγών Τροχιάς (Η.ΔΙ.Θ.Α) στους σταθμούς του τμήματος,
– εγκατάσταση παθητικού δικτύου οπτικών ινών (O.I.) για την μετάδοση των δεδομένων σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης
– εγκατάσταση δικτύου τηλεπικοινωνιών για τις ανάγκες φωνητικών επικοινωνιών μεταξύ σταθμών με το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας (ΚΕΚ) Θεσσαλονίκης
– αναβάθμιση/αντικατάσταση του συστήματος τηλεδιοίκησης ηλεκτροκίνησης και του περιφερειακού εξοπλισμού των σταθμών (RTU) της γραμμής Θεσσαλονίκη – Σ.Σ. Πολυκάστρου (παλιός) – Ειδομένη με νέο περιφερειακό εξοπλισμό, συμβατό με το υφιστάμενο δίκτυο οπτικών ινών και η σύνδεσή του με αυτό,
– μετατοπίσεις δικτύων ΟΚΩ και αρχαιολογικές εργασίες από τις αρμόδιες ΕΦΑ στους Νομούς Κιλκίς και Θεσσαλονίκης.
Στοιχεία Έργου
Φάση έργου:
Το έργο είναι σε εξέλιξη. Η σύμβαση κατασκευής υπεγράφη την 11/03/2022.
Κόστος έργου: 40,86 εκατ. € (χωρίς ΦΠΑ)
Χρηματοδότηση:
Το έργο χρηματοδοτείται από:
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» (Ε.Π. Υ.ΜΕ.ΠΕΡ.Α.Α.) 2014-2020 η Α’ Φάση του έργου μέχρι 31.12.2023.
Πρόγραμμα της Προγραμματικής Περιόδου 2021-2027 η Β’ Φάση του έργου.
Σημαντικές ημερομηνίες:
Έναρξη Κατασκευής :2022
Ολοκλήρωση Έργου: 2025